pn | wt | sr | cz | pi | so | nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Jana Pawła II w Rudzicy
Przepis na ciekawą lekcję języka polskiego……
Czy omawianie lektur musi być nudną i żmudną pracą? Czy możliwe jest zapamiętanie treści utworów? Czy można pokochać lekcje języka polskiego, które kojarzą się tylko z czytaniem i pisaniem?
Otóż można. Udowodnili to uczniowie klas piątych i czwartych. Postanowili wykorzystać dramę jako sposób na zapamiętanie treści i problematyki lektur szkolnych. Klasa 4 c zainspirowała się „Bajką o rybaku i złotej rybce” Aleksandra Puszkina. Najpierw zapoznali się z tekstem, a potem w grupach samodzielnie napisali scenariusz na podstawie lektury. Pozostało rozplanować pracę . W każdej grupie wybrano reżyserów, aktorów, kostiumologów i scenarzystów. Jedna próba na lekcji języka polskiego wystarczyła, by doszlifować przedstawienie. Potem już tylko pozostało zaprezentować efekty pracy twórczej nauczycielowi i innym uczniom. Ale to już przyjemność!!! Lekcja udana, bo pełna śmiechu, koloru, ekspresji. Treść bajki Aleksandra Puszkina zapamiętana i utrwalona w postaci emocji i przeżyć jakie towarzyszyły uczniom w trakcie przedstawienia. Poniżej możecie zobaczyć kilka zdjęć z tej radosnej zabawy w teatr.
Natomiast klasa 5a „ przeniosła się” w wyobraźni na górę Olimp, by z bogami starożytnej Grecji spożywać nektar i ambrozję. Uczniowie wcielili się w postacie mitologiczne. Boski Zeus wystąpił w towarzystwie małżonki, Hery. Hefajstos dumnie prezentował się z boginią piękności-Afrodytą. Ares groźnie spoglądał na wesołe towarzystwo. A Posejdon nie rozstawał się z trójzębem. Boski Apollo onieśmielał urodą boginie, które ukradkiem podziwiały jego piękno. Uczniowie samodzielnie zapoznali się z wiedzą na temat bohaterów mitologicznych. Następnie zaprojektowali stroje i atrybuty bogów. Większość z nich nagrała film o wybranej postaci. Uczta olimpijska to tyko podsumowanie ich twórczej i dobrze wykonanej pracy z tekstem mitów. Może i Wy spróbujecie dramy, jako doskonałej metody edukacyjnej, gdzie zabawa, kreatywność, przeplata się z wiedzą?
Agnieszka Rycak-Żuber