pn | wt | sr | cz | pi | so | nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | Pokaż wydarzenia w dniu 6 marca | 7 | Pokaż wydarzenia w dniu 8 marca | 9 | 10 |
11 | Pokaż wydarzenia w dniu 12 marca | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | Pokaż wydarzenia w dniu 27 marca | 28 | 29 | 30 | 31 |
Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Jana Pawła II w Rudzicy
Klub zdrowego przedszkolaka
W roku szkolnym 20202021 nasze przedszkole przystąpiło do projektu edukacyjnego „Klub zdrowego przedszkolaka”. ” prowadzonego przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Katowicach.
Głównym celem projektu było:
- nabycie u dzieci prawidłowych nawyków higienicznych
- dostarczenie informacji wzbogacających wiedzę z dziedziny zdrowia
- rozwój dzieci poprzez utrwalanie wzorców zdrowego stylu życia
W trakcie zajęć nauczyciele zrealizowali nast. tematy:
- Odżywiamy się zdrowo
- Walczymy z wirusami i bakteriami
- Szkodliwy dym tytoniowy
- Ruch to zdrowie
Tematy zajęć były realizowane w grupach dzieci 3,4-letni. W przygotowaniu do zajęć nauczyciele wykorzystali materiały, które były udostępnione przez organizatorów akcji, ponadto nauczyciele przygotowali swoje pomoce dydaktyczne, oraz bazowali
na materiałach, które są dostępne w przedszkolu. Dzieci bardzo chętnie i aktywnie uczestniczyły we wszystkich zajęciach. Codziennie była przeprowadzona gimnastyka poranna oraz wszystkie grupy regularnie brały udział spacerach, lub zimą odbywały się zabawy
na śniegu. Ponadto raz w tygodniu przeprowadzona była gimnastyka dla całej grupy.
Dzieci brały udział w różnorodnych zajęciach, które przybliżyły im znaczenie zdrowotne poszczególnych produktów. Miały szansę wspólnie przygotować lemoniadę, ciasto marchewkowe, soki owocowe i kanapki. Poznały ”piramidę zdrowego żywienia”
W ciągu całego roku u dzieci wyrabiano postawę dbania o higienę osobistą, zwłaszcza potrzebę prawidłowego mycia rąk. Wszystkie grupy utrwalały tę ważną tematykę w trakcie zajęć oraz ćwiczeń praktycznych.
W trakcie zajęć dzieci rozmawiały przy ilustracjach, wykorzystywano zabawy dydaktyczne, przedszkolaki słuchały wierszy i opowiadań, rozwiązywały zagadki oraz wykonały różnorodne prace plastyczne. Bazowano na prezentacjach i filmach multimedialnych, które przybliżały dzieciom tematykę zajęć